SFO Aktiviteter

Leg og bevægelse

Vi laver aktiviteter i Hallen, gymnastiksalen og udendørs bl.a. i samarbejde med lokale klubber og foreninger.

Natur og udeliv

Vi er udendørs hver dag efter skoletid og vi har både sportsplads, skolegård, legeplads og vores egen lille skov med hytte, huler og bålsted.

Kunst og kreativitet

Vi tegner og maler, klipper og klistrer, bygger og konstruerer til den store guldmedalje. Kun fantasien sætter grænser for hvad vi kan lave

Hygge og tryghed

Vi hygger os bla. med brætspil, bordfodbold, airhockey og billard. Hver dag serverer vi lidt eftermiddagsmad fra kl. 14.30 og sommetider ser vi en film sammen og får popkorn til.

Sjov og ballade

Og så er der selvfølgelig også plads til lidt sjov og ballade.

Vi elsker højt humør og glade børn og arrangerer bla.

Pokemonjagter, julekor og discodans.

Mad og sundhed

I Morgen-SFO tilbyder vi morgenmad med hjemmebagt brød, Cornflakes og havregryn fra kl. 6.30 – 7.15

Der bliver hver dag serveret eftermiddagsmad i SFO ca. kl. 14.30. Typisk vil det være hjemmebagt brød eller boller, pasta- eller grøn salat eller grød. Der tages selvfølgelig hensyn religion og allergier. Al maden laves af Lone, der selv skaffer de gode og sunde råvarer, om muligt økologiske. Maden laves fra bunden og den er både velsmagende, mættende – og gratis.

Men før vi spiser vasker vi hænder og spritter af.

Mobiltelefoner og lignende (gælder ikke SFO 2)

I SFO’en er der rig lejlighed til at deltage i aktiviteter og lege med sine kammerater, derfor må børnene ikke bruge mobiler, tablets eller andre digitale midler til at spille, se film eller være på sociale medier i SFO tiden

De må dog gerne have mobiltelefoner med, for at kunne være i kontakt med f.eks. forældre.

Husk, hvis I laver en aftale med jeres børn i mobilen om at de f.eks. må gå tidligere eller senere hjem end aftalt, så skal vi også lige høre det fra Jer.

Husk også at konflikter i SFO’en løses bedst i SFO’en og ikke i en mobil.

SFO 2

3. klasse holder til i deres eget område på skolen, kaldet SFO2. Her er der om eftermiddagen bla. mulighed for at hygge sig med brætspil, Playstation, kreative sysler, fjernstyrede biler, metaldetektorer og i ny og næ en film i fred for ”de små”. SFO2 børnene må være i hele SFO’en men 0. - 2. klasse må ikke komme i SFO2 med mindre de bliver inviteret. Desuden må SFO 2 børnene gerne spille på deres mobiler.