Sammenhæng og overgang

Tidlig SFO og Skolefritidsordning

I Middelfart Kommune er der Tidlig SFO (her på skolen kalder vi dem for Tyvstartere) og skolefritidsordning (SFO) ved alle distriktsskoler. Aktiviteterne i pasningstilbuddene skal fremme barnets alsidige udvikling. Skolens medarbejdere arbejder bevidst for at skabe sammenhæng i børnenes dagligdag. Pædagogerne inddrager børnene i tilrettelæggelse og gennemførelse af aktiviteterne, og giver børnene frihed til at vælge mellem leg og aktiviteter.

Børnene har ansvar over for hinanden, fællesskabet og de aktiviteter, der foregår. Samarbejdet med forældrene prioriteres højt.

Tidlig SFO også kaldet Tyvstarterne

Tyvstarterne er et pædagogisk pasningstilbud fra marts til skolestart, der giver mulighed for en god overgang til skolestarten. Børn i kommende 0. klasse starter i Tyvstarterne fra 1. marts, det år de starter i skole. Der er dog mulighed for at blive i børnehaven. Taksten i Tidlig SFO/ Tyvstarterne er den samme som for en børnehaveplads. Se et link længere nede på siden til bla. Takster.

Tyvstarterne er et heldagstilbud, på både skoledage, skolefridage og feriedage.

Indskrivning

Når et barn indskrives til 0.klasse, kan man samtidigt elektronisk indmelde sit barn til Tyvstarterne med start 1. marts samt oplyse om, hvilket SFO modul der ønskes pr. 1. august. Man kan også vælge at indmelde sit barn i SFO pr. 1. august, hvis barnet skal blive i børnehaven indtil skolestart.

Alle andre ind- og udmeldelser sker via kommunens hjemmeside under Digital pladsanvisning. Opsigelses/ændringsvarslet er 1 måned til den 1. eller den 15. Ved ændring skal barnet udmeldes og herefter opskrives igen. Indmeldelse kan ske med dags varsel, efter aftale med SFO, så det sikres, at SFO’ens personale er forberedt på at modtage barnet.

Hovedreglen er, at barnet indmeldes i den SFO, der hører til den skole, barnet skal gå i/går i.

Se Middelfart Kommunes information om Tidlig SFO, takster, ferie og lukkedage  klik her

Pasningsgaranti

Der er pasningsgaranti for elever i 0. - 3. klasse på alle kommunens skoler.