SFO Bevægelse

Der er en lang tradition for, at børnene i Hyllehøj SFO er fysisk aktive. Ikke kun fordi der er nogle fantastiske rammer omkring skolen, men også fordi vi tilbage i 2004 kom med i et modelprojekt der hed Børn og Unge i Bevægelse, kaldet BUB. Ud over at indgå i forskning på Syddansk Universitet havde SFO’en gennem tre år et tæt samarbejde med DGI og de lokale idrætsforeninger. Vi var flere gange om ugen af sted til aktiviteter, hvor SFO’en kom med pædagogisk personale og børn, mens foreningerne bidrog med deres fagekspertise.

Da projektet efter tre år stoppede, kunne vi konstatere, at udbyttet havde været så godt, at vi i SFO’en valgte at fortsætte for egen regning. I samarbejde med lokale klubber og foreninger udbydes derfor hver år 8-10 forskellige aktiviteter, som børnene selv vælger sig ind på. Det kan være alt muligt, lige fra keglesport over fodbold til riffelskydning. Alt sammen foregår i normal åbningstid og det er gratis at deltage.

SFO’en er også af sted til svømning hver tirsdag, og alle får lov at komme afsted cirka 10 gange i løbet af et skoleår.